Har du lagt mærke til, at nogle virksomheder og brands virkelig er dygtige til at bruge medierne til at bringe positive historier? Historier, der hjælper deres brand som arbejdsgiver, som er med til at tiltrække nye medarbejdere, øge salget, og gøre medarbejderne stolte af deres arbejdsplads?
I dette foredrag klæder Julie Lindegaard dig på til at finde de gode historier i din organisation, lære at sætte dagsorden i medierne og skabe synlige resultater via medieomtale. Du får masser af værdifuld inspiration og konkrete værktøjer til at arbejde strategisk med din synlighed i medierne, som du kan implementere omgående i dit arbejde.
Julies fem gode grunde til at arbejde strategisk med medierne:
1) Mere eksponering for færre penge – annoncer er dyre. Lær, hvordan du også kan arbejde med synlighed via medier og redaktionel omtale.
2) Styrk din troværdighed. Omtale i medierne har større troværdighed end annoncer. Lær, hvordan du styrker din troværdighed med målrettet pressearbejde.
3) Rekrutteringen styrkes – med strategisk fokus på synlighed i pressen, bliver du en synlig arbejdsplads, der får nemmere ved at tiltrække medarbejdere. Vi vil nemlig hellere søge arbejde i en virksomhed, vi kender, end hos den vi aldrig har hørt om.
4) Positiv medieomtale og synlighed skaber stolthed internt i virksomheden, og det smitter af på medarbejderes glæde ved at være i virksomheden. Det kan være et vigtigt værktøj i en tid, hvor der er stor efterspørgsel på arbejdskraft.
5) Hyppig omtale i medierne giver en stærk modvægt, hvis I en dag er uheldige at ende i en dårlig omtale.
Julie leverede en inspirerende og meget lærerig mastertalk om, hvorfor det er vigtigt for virksomheden med synlighed i medierne.
På en oplagt og skarp facon tog hun deltagerne med ind i journalistens hoved og mediernes maskinrum med et klart budskab til forsamlingen af erhvervsfolk.
Det er vigtigt med synlighed i medierne, og det er faktisk hverken farligt eller svært.
Julie var super relevant for vores arrangement – hvor både nystartede og erfarne erhvervsledere fik relevant viden om håndtering af både god og dårlig PR omtale. Hun var velforberedt og kom med både aktuelle eksempler og lokale artikler, som alle kunne relatere til. Vi var fuldt ud tilfredse med Julie, som vi giver de bedste anbefalinger!
Skriv din mail her. Så bliver du tilmeldt vores nyhedsbrev og får direkte besked, næste gang vi har nyheder. Vi sender kun 1-2 mails ud hver måned.